![](https://cdn.prod.website-files.com/631af53940f68a1e616783b8/6509824f1e5c3606297a91df_porta_csad01-2-.png)
V perexu jsme vás navnadili a představte si, že to není vše, co pro vás dnes máme. Dozvíte se, proč je důležité mít web v dobrých rukou. Jinak se totiž může stát, že ho hacknou třeba Indové a Google vás zabanuje. Nebudeme ale předbíhat.
Seznamte se s ČSAD Tišnov
ČSAD Tišnov je mezinárodní a vnitrostátní přepravce osob a nákladního zboží. Mimo to je autorizovaným servisem pro nákladní auta, autobusy a návěsy. V Tišnově má 2 benzinové pumpy. Mohli jste se setkat s jejich modrobílými autobusy, které zajišťují regionální přepravu v Tišnově. Co možná nevíte, je, že se s nimi každý týden můžete svézt i do Švýcarska a na Slovensko.
Jak začala spolupráce?
Klient nás oslovil se dvěma požadavky:
- Redesign webu. Klient cítil, že webová prezentace je nedostatečná a potřebuje moderní vzhled, aby byla konkurenceschopná.
- Doplnění obsahu o aktuální informace. Web nebyl opravdu dlouho aktualizovaný, takže jsme si ho vzali do parády i po této stránce.
Jak jsme postupovali?
Bez analýzy by to nešlo
Naše práce začíná vždy analýzou současného stavu. Bez toho bychom nevěděli, jaké výsledky přináší teď a kam jej chceme redesignem posunout. Analýzu bychom rozdělili pro přehlednost na 2 části:
1. Nasloucháme klientovi
Prvně jsme s klientem prošli náš úvodní dotazník, kde jsme zjistili potřeby a motivaci.
Následovala schůzka v areálu ČSAD a hloubkový rozhovor. Klient nám představil všechny služby, které nabízí, prošli jsme obsah webu a porovnali s aktuálním stavem firmy. Řešili jsme nedostatky současného řešení a jak se chce klient prezentovat. Dále jsme procházeli, co klienta trápí a co by chtěl zlepšit. Schůzku jsme uzavřeli poznávací obchůzkou po celém areálu, abychom nasáli firemní atmosféru.
Výstup:
- Seznam informací, které na webu nesmí ze strany klienta chybět
- Požadavky na správu webu
- Představa o grafickém návrhu. Nechceme super cool grafiku se spoustou hýbajících prvků, ale nadčasovou webovou prezentaci, která bude klást důraz na přehlednost služeb, které nabízíme
2. Nasloucháme uživatelům a sledujeme konkurenci
Provedli jsme a na základě kvantitativních dat vytěžili na maximum informace z Google Analytics. Nasadili jsme heat mapy a sledovali pohyb uživatelů. Nevynechali jsme ani porovnání s weby konkurence.
![](https://cdn.prod.website-files.com/631af53940f68a1e616783b8/6509826ba5f739a10bbb0bf6_heat-mapa.png)
Ukázka teplotní mapy
V mezičase jsme pracovali na analýze klíčových slov, která nám dala odpověď na otázku Jakou strukturu zvolit pro prezentaci rozsáhlého množství služeb? A pro copywritera z toho vypadl podklad pro práci s nadpisy a obsahem stránky.
Výstup:
- Struktura webu
- Seznam prioritních sekcí webu
- Informace o obsahu – kde a co chceme prezentovat
Jdeme tvořit návrhy
Podrobná příprava a nepodcenění analytické části přinesla své ovoce v tvorbě prototypu, který představil klientovi přehlednou webovou prezentaci s návrhem nejdůležitější stránek.
![](https://cdn.prod.website-files.com/631af53940f68a1e616783b8/6509826ae37cb9c7104ead7a_navrh-homepage.png)
Ukázka návrhu části homepage
Copywriteři přepracovali původní obsah na základě analýzy klíčových slov a doplnili jej o nové informace.
Výstup:
- Webová prezentace ve formě wireframu
- Klient má v této chvíli detailní představu o struktuře webu a jak bude vypadat
Dáváme webu novou tvář
Přichází na scénu fotografka. Neměli jsme k dispozici fotky v dobré kvalitě, které by se daly použít na web. Proto jsme se vydali do Tišnova. Počasí nám hrálo do karet, takže se podařilo získat opravdu pěkné záběry.
![](https://cdn.prod.website-files.com/631af53940f68a1e616783b8/6509826a4901d4ca103b6820_foceni.jpeg)
Po jednodenním focení má klient rozhodně z čeho čerpat
Na základě wireframu tvoříme první grafické návrhy. Jediným omezením je dodržení barev z loga. Grafiku si s klientem průběžně schvalujeme.
![](https://cdn.prod.website-files.com/631af53940f68a1e616783b8/6509826a40c4d2b972de88bb_porta_csad02-2-.png)
Wireframe versus realita
Výstup:
- Grafický návrh webu
- Fotografie, které klient může použít kromě webu i na propagační materiály
Na řadu přichází programátoři/development tým
Grafiku jsme napasovali na nejrozšířenější CMS systém Wordpress. Pro jednodušší administraci ze strany klienta jsme nasadili editor Gutenberg. Web jsme otestovali na nejpoužívanějších prohlížečích a zařízeních.
Výstup:
- Odladěný web na testovacím serveru
- Uživatelsky přívětivá administrace pro správu webu
Převedení webhostingu k nám aneb Problém s hacknutým webem
Web jsme museli spustit o pár dní dříve, než bylo v plánu. Ten původní se totiž zalíbil hackerům a přesměrovával se na zahraniční lékařský e-shop. Starý web ani webhosting nebyl pod naší správou, proto jsme se s klientem domluvili, že nejrychlejším řešením je spustit nový web na našich serverech a poslední úpravy dořešit na něm.
Vždy klientům doporučujeme webhosting u nás. Díky tomu máme vše pod kontrolou a můžeme rychle reagovat na výpadek, hacknutí nebo jiný problém. O plynulý provoz webu se stará náš development tým.
Hacknutí webu s sebou přineslo i další negativní dopady, a to v podobě masivního nárůstu balastních odkazů. Je to způsobeno tím, že útočník ve snaze rychle zhodnotit své úsilí pořídil extrémní počet odkazů směřující na csad-tisnov.cz. Nárůst je vidět na grafu:
![](https://cdn.prod.website-files.com/631af53940f68a1e616783b8/6509826b8ddad89790976b33_ahrefs.png)
Konkrétní odkazy pak můžeme identifikovat v nástroji ahrefs.com:
![](https://cdn.prod.website-files.com/631af53940f68a1e616783b8/6509826ae5dcdb800408bc8a_ahrefs-2.png)
Tento druh odkazů (masové pořízení, geografická a tematická nerelevance) rozhodně není pro web přínosem, spíše rizikem propadu na organických pozicích, v horším případě hrozí penalizace nebo ban ve výsledcích vyhledávání Google.cz/Seznam.cz. Algoritmus vyhledávačů je schopen takový extrém identifikovat. A z logiky věci – nerelevantní a pochybné weby ze zahraničí nemohou být přínosem.
Problémy tohoto typu řešíme pomocí nástrojů, které nabízí Google. V něm se na 2 kliknutí dostanete k možnosti, kde můžete nahrát domény, se kterými nechcete mít nic společného.
V Google Search Console zase můžete zkontrolovat, které weby Google eviduje jako odkazující na vás. Ve svém účtu můžete filtrovat např. „contains“ .ru nebo „does not contain = .cz“ a připravit si tak seznam webů, u kterých byste chtěli vyloučit vliv na váš odkazový profil.
Po spuštění nastavujeme analytiku, vítáme první návštěvníky a ladíme mouchy.
Výsledky po 2 měsících od spuštění
Výsledky z pohledu výkonu:
- Podařilo se snížit meziročně bounce rate o 34,5 %
- Na webu Rezervace jízdenek do Švýcarska stoupla meziroční návštěvnost z webu csad-tisnov.cz a přinesla nárůst tržeb o 200 %.
- Klient vnímá mírný nárůst poptávek skrz všechny služby
- Formulář používá větší část pravidelných zákazníků. Klient jeho zavedením zefektivnil komunikaci se zákazníky i ve firmě.
SEO výsledky
Dopad na organic nejsme schopni objektivně vyhodnotit dle Google Analytics, protože již před započetím spolupráce nebyly tagované PPC kampaně. Návštěvnost organicu tak byla zkreslena, zahrnovala i placené návštěvy.
Porovnali jsme proto dataset analýzy klíčových slov, respektive naměřené pozice z období před a po spuštění nového webu.
![](https://cdn.prod.website-files.com/631af53940f68a1e616783b8/6509826af67902dd6ab33662_rust-pozic.png)
Nový web se začal lépe umisťovat i ve výsledcích vyhledávání
Z grafu růstů/poklesů pozic na Google.cz a Seznam.cz je patrné, že na většině relevantních klíčových slov z datasetu jsme se po spuštění webu zlepšili. Přechod na nový web dopadl dobře i přes hacknutí těsně před spuštěním, vyhnuli jsme se hrozícímu propadu, a dokonce jsme zaznamenali růst.
Web se tak po redesignu pohnul v rámci SEO správným směrem. Pro další zlepšení výkonu, posun na přední strany výsledků vyhledávání a maximalizaci potenciální návštěvnosti vždy doporučujeme plynule navázat kontinuálním SEO rozvojem webu.
Na začátku analyzujeme současný stav a definujeme strategický plán na další kvartál, reálně dosažitelné cíle a potřebné realizace včetně vyčíslení nákladů. V měsíčním SEO rozvoji pak realizujeme potřebné aktivity pro zlepšení výkonu (posilování autority webu, rozvoj obsahu a jeho ladění, zapracování technicky rozvojových prvků).
![](https://cdn.prod.website-files.com/631af53940f68a1e616783b8/6509826def7da7e07d494596_csad_webdesign.png)
Nový web působí moderně a je pro uživatele přehledný
Jak spolupráce pokračuje?
Během redesignu nás klient požádal o pomoc se správou Facebooku. Naši kolegové z PROFICIA proto připravili strategii a publikační plán na několik měsíců, dále připravujeme příspěvky podle aktuálních potřeb klienta.
Od převzetí stránky se za 5 měsíců podařilo navýšit počet fanoušků o 400, a to při minimálním počtu příspěvků.
Naši markeťáci také uspořádali soutěž o jízdenku do Zurichu, které se zúčastnilo téměř 400 lidí. Soutěžní příspěvek přitom zasáhl necelých 15 tisíc uživatelů. Podobné výsledky měla také adventní soutěž o zájezd na vánoční trhy ve Vídni.
Dále pokračujeme s propagací různých zájezdů společnosti a pomáháme hledat nové zaměstnance pomocí HR kampaní.