WordPress 6.0: Vytváření webu nebylo nikdy intuitivnější
10. 6. 2022
Case study HT dveře: Jak jsme zvýšili konverzní poměr o 40 procent
30. 5. 2022
Firma HT dveře je u českých domácností dlouhodobě velmi populární. Přesto jsme věděli, že máme prostor pro zlepšení. Výsledek? Zvýšení poptávek u nejoblíbenějšího produktu o 40 procent a u celého portfolia dlouhodobě o 35 procent. Přečtěte si, jaké úpravy u lead generation webu jsme udělali, a nechte se inspirovat.
Více než 25 000 domácností v Česku má dveře od HT a každým rokem dalších několik tisíc přibývá. Pravděpodobně jste se tedy s produkty od HT dveří setkali. Buď je máte sami doma, nebo jste jimi procházeli třeba na návštěvě. Zákazníci jsou s dveřmi spokojeni a svou zkušenost šíří dál.
S HT dveřmi spolupracujeme od roku 2016. Klienta známe velmi dobře, a proto jsme měli fázi analyzování současného stavu snadnější a cílenou na konkrétní potřeby. Spolu s PROFICIO se staráme o veškeré marketingové aktivity. Součástí naší spolupráce je i pravidelná optimalizace konverzního poměru na webu (CRO) a kontinuální rozvoj, který řešíme se SEO týmem.
Web šlape, konverze chodí a klient je spokojený. Tak proč dělat tak zásadní krok, jako je redesign? Postupnými malými krůčky jsme web kontinuálně optimalizovali, až jsme se dostali do okamžiku, kdy je potřeba udělat velký krok.
Vnímali jsme, že obsahově máme web našlapaný, ale vizuálně už nepůsobí moderně. To mohlo mít vliv na nové zákazníky, u kterých potřebujeme vyvolat pocit důvěry. Ubezpečit je, že se nachází na správném místě, kde dostanou to, co hledají, a veškeré jejich obavy budou vyvráceny. Pro tyto uživatele bylo potřeba obléknout web do moderního kabátu.
Na začátek jsme udělali rešerši současného stavu, analýzu nové konkurence, prošli výsledky všech doposud udělaných analýz, které zahrnovaly focus group, rozhovory se zákazníky a rozhovory s lidmi v bytovém družstvu. Prošli jsme fóra a zmínky o HT dveřích na celém internetu.
Z důkladného průzkumu nám vyplynulo 6 kritických míst webu, které vám postupně představíme. Možná se týkají i toho vašeho.
Jak jsme to vyřešili?
Navrhli jsme refresh současné grafiky. Jak můžete na obrázcích vidět, nedělali jsme žádné zásadní změny. Vycházeli jsme z tonality, kterou má klient nastavenou, a překlopili web do moderní podoby. Kreativní tým PROFICIA připravil úvodní video, které provází celým procesem od výroby dveří až po instalaci k zákazníkovi.
Úvodní stránka na mobilu před a po
Jak jsme to vyřešili?
V této části jsme provedli největší změnu. Přešli jsme z klasického poptávkového formuláře do konfigurátoru. Navrhli jsme upravenou podobu formuláře, aby si uživatel v této fázi mohl vybrat maximum věcí.
Důležité je, aby věděl, co všechno může poptat a co je potřeba řešit. Z klasického poptávkového formuláře se stal základní konfigburátor. Klientovi také ubyla práce s doptáváním a finalizováním poptávky. Tady to ale nekončí. Na konfigurátoru pracujeme i po spuštění nové verze webu a ladíme ho dál.
Z jednoduchého formuláře jsme udělali konfigurátor. Pomocí nápovědy vede uživatele k možnostem, které při výběru může řešit.
Jak jsme to vyřešili?
Navrhli jsme upravenou podobu homepage ve formě wireframu, přeskládali obsah a upravili copy. Nyní jednoduše komunikujeme výhody (USP) hned od úvodní obrazovky.
Změna homepage před a po redesignu. Lépe komunikujeme výhody bezpečnostních dveří a posunuli jsme detaily dveří výše.
Uživatel z nadpisu zřetelně ví, že se nachází na stránce, která nabízí bezpečnostní dveře. A také má možnost si bez scrollnutí vybírat, zda jej zajímají dveře do bytu, nebo do domu.
Pod výhodami rovnou nabízíme výběr konkrétních dveří s fokusem na nejoblíbenější dveře Magnum. Uživatelé se tak nemusí probírat cestou výběru bezpečnostních dveří.
Z hloubkových rozhovorů víme, že velmi dobře funguje doporučení od známých. Uživatel pak už na homepage přijde s úmyslem, že chce také dveře od HT, a proto nepotřebuje takovou míru přesvědčování.
Ukázka zákaznické cesty (customer journey map)
Zjištění z hloubkových rozhovorů, které jsme aplikovali pro úpravu USP
Jak jsme to vyřešili?
Stejně jako na homepage jsme navrhli upravenou podobu detailu stránky s produktem. Přeskládali jsme informace a odstranili přebytečný obsah. Žádné velké zásahy neproběhly a jen jsme pracovali s tím, co máme k dispozici.
Srovnání detailu dveří před úpravou a po úpravě
Jak jsme to vyřešili?
Články jsme v jednotlivých sekcí rozdělili do dvou sloupců. Ty nejvíce čtené zůstaly tak, aby byly vidět. Naopak méně navštěvované jsme schovali pod tlačítko Další. K jednotlivým sekcím jsme přidali kotvy, aby byly lépe dostupné. Nejdůležitější články jsme navíc zatraktivnili fotkou.
Vizuálně jsme pročistili a navrhli úpravu sekce Poradna
Překlopení nové grafiky na ostrý web vyšlo do začátku covidové doby, přesně 14 dní před vyhlášením nouzového stavu. Věděli jsme, že to bude mít vliv na výsledky a s napětím čekali, jak to zahýbe s konverzním poměrem. Lidé přece jen omezí utrácení, budou vyčkávat a odkládat investice, které plánovali.
V té době nikdo z nás netušil, že covid tu s námi bude další dva roky a podepíše se na nákupním chování uživatelů na internetu.
První výsledky bezprostředně po spuštění webu předčily naše očekávání. Covid necovid. Bezpečnostní dveře jsou potřeba a zákazníci v tomto segmentu využili toho, že jsou doma a mohou začít řešit opravy ve svých domovech.
Rok od spuštění máme tyto výsledky:
Srovnání poptávek v období před a po redesignu
✅ V první řadě je to díky dlouhodobé spolupráci a skvělé komunikaci s klientem. Velmi si ceníme jeho důvěry v naši práci. Máme volné ruce a máme prostor přicházet s novými nápady, jak řešit uživatelské překážky.
✅ Důležitou roli hraje komunikace mezi interními týmy PORTY a PROFICIA. Bez vzájemné spolupráce PPC, SEO týmu, UX, developmentu, kreativců a všech, co se na změně podíleli, bychom neslavili tak velký úspěch. Dobře sestavený tým je velmi důležitý.
✅ Měli jsme velmi dobře vyladěný obsah z předchozích úprav. Mohli jsme veškerou energii věnovat kreativě, uživatelskému zážitku a použitelnosti webu. Texty jsme už dříve šperkovali a dělali drobné úpravy.
✅ Precizní příprava UX týmu. Dlouhodobě s klientem řešíme potřeby uživatele a používáme k tomu různé metody. U HT jsme měli celou plejádu výstupů: hloubkové rozhovory, analýzu konkurence, customer journey map, card sorting, uživatelské testování, focus group, analýzu současného stavu a další.
Nárůst poptávek o 40 procent, který se nám povedl u HT dveří, není jednoduchý úkol a nestane se ze dne na den. Nejdůležitější je vždy začít a naplánovat, jakými způsoby toho docílit. Rádi vám pomůžeme a poradíme, jakou cestou se vydat, abyste skvělých výsledků dosáhli i vy.
Jste připraveni zlepšit svou webovou prezentaci? Ozvěte se nám.
10. 6. 2022
30. 5. 2022
20. 4. 2022
6. 4. 2022
28. 2. 2022
3. 8. 2021
22. 2. 2021
19. 1. 2021
4. 12. 2020
8. 9. 2020
25. 6. 2020
13. 1. 2016
9. 2. 2015
21. 3. 2013
25. 11. 2012
25. 9. 2012
20. 6. 2012
7. 5. 2012