Optimalizovaný web na Shoptetu aneb zlatý důl pro váš byznys (II. část)
18. 5. 2023
Optimalizovaný web na Shoptetu aneb zlatý důl pro váš byznys (I. část)
2. 5. 2023
Máte e-shop? Výborně! A máte e-shop na Shoptetu? Dvakrát výborně. Máme pro vás několik tipů a rad, které máme otestované, že opravdu fungují. A pomůžou vám. Pozor, zbystřete a držte se. Tohle bude jízda, která vám změní pohled na vaše současné e- commerce řešení.
Když přijde na e-shop zkušený specialista, již na první pohled pozná, že jde o platformu Shoptet a také o jakou grafickou šablonu se jedná. Váš zákazník to ale neřeší a ve většině případů Shoptet ani moc nezná. Každopádně tam ani za tím účelem není. Je tam proto, aby našel produkt, který hledá, a na vás je, aby si zároveň odnesl dobrý pocit z celkového působení vizuální stránky e-shopu. Nemůže vám proto být jedno, jestli váš e-shop vypadá stejně jako Frantův. Jak si má potom zákazník zapamatovat, že nakoupil u vás, a ne u Franty?
Pokud chcete e-shop graficky učesat, máte tyto možnosti:
Základní šablona Shoptetu a úprava od kodéra
Vyberete si jednu z volně dostupných šablon, které nabízí Shoptet. A pusťte k ní grafika, potažmo kodéra, který vám ji zvelebí.
*Tip: Doporučujeme vybírat z těch novějších, jako je Samba, Disco, Step nebo Classic.
Design e-shopu MOTMOT postavený na šabloně STEP s výraznými úpravami v kódu
Placená šablona bez úprav
Shoptetí partneři nabízí čisté a uživatelsky přívětivé šablony, které se od základních šablon zdarma už od pohledu liší lepší propracovaností a celkově se na ně lépe dívá, jsou vizuálně přívětivější.
Za přijatelnou cenu dostanete hodně muziky. Už jen přechodem na placenou šablonu se od konkurence odlišíte.
Pozor: Pokud přecházíte z volně dostupné šablony a máte v ní kodérské úpravy, přijdete o ně. Nebudou vám fungovat a případně bude potřeba je upravit. Šablony proto nepřeklápějte na ostrém webu, ale nejdříve na testovacím, kde si vše odladíte.
Placená šablona s úpravami od kodéra
Někdy ani placená šablona není ještě ta finální. Ale může vám ušetřit spoustu práce a nákladů na grafika a kodéra, kteří by na úpravách z free šablony strávili spoustu času.
Redesign e-shopu České žebříky přinesl nárůst konverzního poměru o 20 %
Uživatelé během své návštěvy často zamíří na úvodní stránku vašeho e-shopu. Homepage je výkladní skříň vašeho webu. Bývá to nejčastěji navštěvovaná stránka, a i když k vám uživatel přijde z reklamy, organického vyhledávání nebo odkudkoliv jinud, tak vězte, že jeho další kroky povedou právě na vaši homepage. Pojďme se podívat, jak homepage optimalizovat, aby vám přinesla konverze.
Běží vám na e-shopu akce, chcete podpořit prodej daného produktu nebo zkrátka jen chcete předat uživatelům nějakou informaci, pak můžete zvolit banner. Při návštěvě homepage budou bannery prvním bodem zájmu, kterého si uživatelé všimnou. Pamatujte však, že bannery nejsou nutnost.
Vícero bannerů můžete pustit v automatické rotaci za sebou a vznikne vám slider (carousel). Lze tak upozornit na více současně probíhajících akcí.
Doporučujeme na homepage umístit oblíbené kategorie vašich uživatelů nebo kategorie, ze kterých vám často plynou objednávky. Můžete si tím také zkusit otestovat návštěvnost kategorie, kterou chcete víc propagovat. Zvýší se návštěvnost nebo konverze v dané kategorii, pokud ji umístíte na homepage?
Shoptet umístění oblíbených kategorií na homepage v základu neumí. Existují ale jiné způsoby, jak to vyřešit.
To, co vás prodává. USP – Proč by měl zákazník nakoupit U náS, a ne u Pepy.
Pokud v dnešní době neděláte něco opravdu unikátního, může být těžké prezentovat důvody, proč nakoupit právě u vás. Snažte se proto ukázat benefity nebo to, co uživatele často zajímá – například doba doručení (pokud jste extrémně rychlí), skladovost, od jaké částky je doprava zdarma (český zákazník je na cenu dopravy velmi citlivý), kamenná prodejna, česká výroba, podpora 24 h denně a spoustu dalších.
Shoptet s USP na homepage v administraci počítá, proto využijte tento prostor. Jediná výjimka nastává u starých šablon, kde tato možnost není nebo je možné řešit USP pouze textem v obrázku.
USP na e-shopu ceskezebriky.cz a eshop.spokar.com
USP doporučujeme umístit také na detail produktu. To vám zajistí buď programátor (ideálně vybírejte partnera Shoptetu), nebo doplněk Pobo (o kterém se budeme bavit dále). Zmíněná šablona Apollo to zvládne za vás.
Pokud máte na e-shopu stránku O nás, nebojte se použít ji i podruhé, a to rovnou na homepage. Kde jinde byste se mohli lépe prezentovat než právě tam. Pro tuto možnost zde Shoptet nabízí prostor pro úpravu s názvem Titulní strana. Můžete tam vložit nadpis, své motto, slogan, krátký či dlouhý text, obrázek. Ve zdrojovém kódu můžete navíc tuto sekci obohatit například o proklikové tlačítko, kterým odkazujete na příslušnou stránku – například na stránku své pobočky či kamenné prodejny, jako tomu je na ukázce námi vytvořeného e-shopu top-regaly.cz.
Představení společnosti Top-regály na homepage e-shopu
Máte kamennou prodejnu? Prodejte ji i na e-shopu. Obzvlášť pokud se jedná o produkty, které si uživatel potřebuje osahat/vyzkoušet/zhodnotit, a proto je bude chtít vidět.
Informace o prodejně zpravidla přidáváme na tato místa:
Můžete také využít placený doplněk Otevírací doba, který je vidět po celou dobu návštěvy, pokud jej uživatel nezavře. Osobně tento doplněk doporučujeme až po otestování informace o otevírací době v horní liště, zda bude mít nějaký vliv na konverze či chování uživatelů. Okno s otevírací dobou se totiž zobrazuje i v košíku, kde může působit rušivě. Na mobilních zařízeních pak placený doplněk zakrývá část obsahu, i když je řešený jen formou ikonky. Plus zvažte nasazení vůči ostatním vyskakovacím oknům, které už na webu máte – například online chat. Nebude tam toho už příliš mnoho?
Kamennou prodejnu naleznete v seznamu doplňků Shoptet
Online poradna je další výborný způsob, jak být blíž vašemu potenciálnímu zákazníkovi. Musíte ale mít kapacity řešit dotazy na e-shopu, proto poradna není ideálním řešením pro každý e-shop. Podle zdroje z Forrester je pro 42 % uživatelů důležité, aby e-shopy nabízely možnost komunikace skrz živý online chat. A dokonce podle Gorgias.com implementace online chatu zlepšuje konverzní poměr o 12 %.
Administrativní zátěže navíc se ale nebojte! Uživatelé využijí live chat, který je na komunikaci rychlejší, místo toho, aby vám psali e-maily nebo se vám snažili dovolat. Řada uživatelů dokonce spíše preferuje komunikaci přes live chat než prostřednictvím telefonu a e-mailu.
Na začátek není vůbec potřeba nastavovat sofistikovaného chatbota. Propojte svůj e-shop s Facebook Messengerem a sledujte, co se stane. Třeba nic, třeba se vám zvýší tržby, třeba se vám zahltí Messenger nesmyslnými zprávami, nad kterými se pobavíte. Testujte, zkoušejte a vylepšujte.
Základních variant online chatů je hned několik:
Tipů, jak zlepšit konverzní poměr na homepage, máme v šuplíku ještě několik. Nikdo ale nechce číst dlouhé romány, proto teď skončíme. Druhý díl k tomuto článku očekávejte brzy!
18. 5. 2023
2. 5. 2023
1. 11. 2022
27. 9. 2022
10. 6. 2022
30. 5. 2022
20. 4. 2022
6. 4. 2022
28. 2. 2022
3. 8. 2021
22. 2. 2021
19. 1. 2021
4. 12. 2020
8. 9. 2020
25. 6. 2020
13. 1. 2016
9. 2. 2015
21. 3. 2013
25. 11. 2012
25. 9. 2012
20. 6. 2012
7. 5. 2012