Optimalizovaný web na Shoptetu aneb zlatý důl pro váš byznys (II. část)

Přinášíme vám pokračování článku s tipy, jak zlepšit konverzní poměr e-shopu na Shoptetu. Pokud vás minul náš první díl, rychle to napravte a jedeme dál.

Doplněk POBO – lepší landing page, články a popisky produktů. Již netřeba programátora! Vše zvládnu sám.

Pokud se nevyznáte v kódu, nechcete se učit HTML, CSS, potažmo bootstrap, a chcete mít vizuálně pěkné cílové stránky a články, doporučujeme použít doplněk POBO. Je dražší, ale z klasického shoptetového článku vám udělá pěknou parádu.

E-shopaři si doplněk hodně pochvalují, používají jej hlavně na úpravu popisků u produktů či kategorií. Tuto možnost nabízí také samozřejmě Shoptet samotný. Pokud však chcete mít tyto úpravy pod jednou střechou, POBO vám to umožní.

Dále se u doplňku POBO najdete funkci Sdílené popisky ideální pro textová sdělení, která chcete mít na více místech stejná. My tuto funkci využili pro tvorbu vlastního setu USP ikon do detailu produktů. Set vytvoříte kombinací přidání ikon, ať už vlastních nebo z nabízených, a vložením k tomu příslušných popisků.

Sdílené popisky se hodí taky na tvorbu Landing page stránek, kde stejně jako u popisku produktů můžete poskládat pomocí drag and drop líbivou stránku bez jediného zásahu programátora.

Náhled do prostředí POBO, editoru článku

Vymazlené články

U nás je doplněk POBO jasná jednička pro klienty, kteří mají blog na Shoptetu, a ne na jiném systému, například Wordpress. Díky doplňku si můžete spravovat celý blog v rámci jedné aplikace se snadným napojením na váš e-shop. Jednoduše a na pár kliknutí si můžete vizuálně upravit článek ve stylu WYSIWYG editorů. Pomocí připravených widgetů si poskládáte posloupnosti obrázků, textů i ikonek. Chcete mít text vlevo a obrázek vpravo tak, aby se vám celá část nesprávným zacházením s kódem „nerozbila“? Není problém. POBO vám ušetří v tomto ohledu spoustu času. I nervů.

Pěknou ukázku dobře zpracovaného článku můžeme vidět u našeho klienta motmot.cz


Články můžete také obohatit o widgety s nabídkou svých produktů, čímž zvyšujete povědomí o produktech a zároveň tím podporujete prodej. Můžete tak napsat článek o zajímavé nabídce svých produktů a stejně tak v tom stejném článku jednoduše na produkty odkazovat.

Dopřejte zákazníkům více utrácet

Zbystřete, pokud vaše produkty uživatelé často kupují jako dárek nebo nabízíte dárkovou kartičku. Doručujeme tuto možnost přidat do košíku. Uživatel v košíku uvidí, že mu ušetříte starost s balením, tudíž je vysoká šance, že k objednávce přidá dárkové balení či dárkovou kartičku. Zvažte nicméně poměr cena balení vs. cena produktu a započtěte si své náklady na balení.

Máme zkušenost, že přibližně u 2 % nákupů přidají zákazníci dárkové balení ke své objednávce. Mezi další zástupce doplňkového prodeje nejčastěji patří drobné produkty s nižší pořizovací cenou, jako jsou sladkosti, miniatury a další. Dále se zde dá zařadit pojištění produktu, online školení či například podpora nadace.

Na všechny tyto případy se hodí zakoupit Doplňkový prodej v košíku. Stojí 100 Kč měsíčně. Zvažte tedy, jestli svým zákazníkům nedopřejete něco navíc.

Věrnostní systém aneb pojďme motivovat k dalšímu nákupu

Do nedávna dostupný věrnostní systém na Shoptetu byl pro e-shopaře jen pohádka. Všichni o něm snili, ale existoval pouze interní věrnostní systém s nepříliš kvalitním zpracováním. Nyní je tu doplněk Ellitty, kterým můžete nalákat zákazníky na pravidelné nákupy, za které získají bodíky. Nastavení věrnostního programu dává smysl u e-shopu, kde je potenciál opakovaných nákupů. Dveře do bytu si koupíte možná párkrát za život, ale kosmetiku už objednáváte pravidelně.

Doplněk není zadarmo a jeho cena se počítá na základě počtu objednávek za měsíc, proto je potřeba si dobře spočítat, která varianta z tarifu se vám vyplatí.

Ukázka věrnostních bodů na detailu produktu


Věrnostní program je potřeba vhodně komunikovat. Na to můžete použít doplněk POBO nebo požádejte programátora, aby vám vytvořil vizuálně přívětivé stránky, kde vše vysvětlíte a navnadíte uživatele k pravidelnému nákupu na vašem e-shopu, a ne u konkurence.

Ellity má přívětivou administraci, ve které lze všechno nastavit. S nastavením věrnostního systému a vytvořením propagační Landing page vám rádi pomůžeme.

Prostředí Ellity je snadné pro nastavení vlastního věrnostního systému

Ve filtrech se nemají převalovat koule prachu jako na Divokém západě

Při pohledu na některé e-shopy si říkáme, že je na stránkách kategorií opravdové pusto, prázdno. Dle slov některých: „Zbytečné, k ničemu, na co je mít?“ Velmi, opakujeme VELMI důležitá součást e-shopů. Nepodceňujte jejich využití. Pomocí filtrů zkrátíte dobu, kterou musí uživatel trávit hledáním požadovaného produktu. Může se na první pohled zdát, že to je špatně. Opak je však pravdou.

Pokud uživateli nabídnete možnost filtrovat mezi produkty (obzvlášť jedná-li se o větší počet nabízených produktů), zvyšuje se vám tím šance, že uživatel na e-shopu najde požadovaný produkt a provede nákup. Zároveň se mu v nabídce zobrazí substituční produkty se stejným požadovaným parametrem, čímž mu zároveň zobrazíte větší nabídku produktů, o kterých by ani nemusel tušit.

Upselling a Cross-selling

V Shoptetu se pro tuto možnost nachází dva moduly – Související a Podobné produkty. Ve variantě PROFI máte oba moduly v ceně, využijte je.

Do této sekce si můžete libovolně na kartě produktu přidat produkty, které chcete nabízet pod příslušným typem prodeje. Je zde také možnost automatického doplnění produktů z vybrané kategorie. Na detailu daného produktu se tyto zvolené produkty zobrazí pod příslušným nadpisem v závislosti na jejich umístění, tedy buď v sekci pod Související produkty nebo Podobné produkty. Viz ukázka ze šablony Disco:

Související a podobné produkty můžete zákazníkům zobrazit klidně pod sebou

Pokud vám to sortiment dovolí, buďte kreativní. Například pokud prodáváte vína a k nim sýry, můžete místo souvisejících produktů použít nadpis „Doporučené pochutiny k vínu“ Při prodeji dětského oblečení „Vaše ratolesti také potěší“. Odlišíte se od konkurence a podpoříte tím komunikaci vaší značky.

Dopravu zdarma? To chci

Rozšířená objednávka se zobrazuje jako informační pop-up okno po přidání produktu do košíku. Modul máte v ceně od varianty Business (nebo lze koupit zvlášť).

Český zákazník je velmi citlivý na cenu dopravy, a pokud mu ukážete, že do dopravy zdarma zbývá právě už jen pár korun, může se stát, že objedná za víc. Modul lze také využít pro zobrazení souvisejících produktů, čímž zákazníkovi rovnou ukážete produkty, které si může nakoupit. V obou případech se zvyšuje jeho motivace k nákupu vyšší hodnoty objednávky.

Pop-up okno je přehledné a dokáže zákazníky dostatečně motivovat

Vyladěné popisky kategorií jako základ pro SEO

Úvodní text v kategorii vám rozšiřuje možnosti pro vyhledávače. Váš SEO specialista to jistě ocení a dá nám za pravdu, že tento krok je z pohledu propagace a povědomí o produktech důležitý. Popisek vložte v administraci na kartě daného produktu do části Horní popis kategorie – následně se vám propíše do kategorie na e-shopu. Obohaťte text o klíčová slova. Pokud tápete, jaká klíčová slova vybrat, nechte si provést audit klíčových slov. V textu můžete jednoduše odkázat na případný článek, ve kterém se o daném produktu rozepíšete ještě víc.

Klienti Autoelegance a Bestdrink v tom mají jasno

Na každém e-shopu chybu hledej

Tímto naše doporučení končí, ale rozhodně to není vše. E-shop je specifická disciplína pro každého podnikatele a neexistuje jednotný způsob, jak ho vést. Každý má svůj vlastní a originální způsob, jak v tom chodit, a proto existuje spousta možností, jak oslovit svého potenciálního klienta a jak z běžného udělat věrného zákazníka.

Máte e-shop a nejste spokojeni s výsledky? A můžeme ho vidět? Ozvěte se nám a podíváme se, kde je prostor pro optimalizaci.

Chystáte se e-shop založit a potřebovali byste k tomu ruku odborníka, který vás provede celým procesem od realizace až po finální výkop? Jsme partner Shoptetu a od toho jsme tady také. Neboť na zelené louce se staví nejlépe.

18. 5. 2023
Baví vás to? Pošlete to dál
Speak English?
Speak English?

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Linkedin

Facebook

Instagram