Poohlížíme se po ostříleném UX desetibojaři nebo ostřílené desetibojařce na částečný nebo plný úvazek , který už má za sebou nějaký ten závod a mezi jehož oblíbené disciplíny patří především prototypování. Jestli máš designový proces v malíku, nebojíš se komunikovat s klienty a řešit větší projekty…čti dál!
Pracovní zápal (Mac i Widle, nesoudíme)
Koho jsme si vysnili?
Je to jednoduché: hledáme renesančního všeuměla á la Leonardo da Vinci, se zkušenostmi alespoň 3 let v agenturním prostředí.
Proč agentura? Dobře, dobře, nemusí to být agentura, klidně freelance nebo produktový tým, ale pointou je nastavení ducha v režimu chirurga z nemocnice MAS*H, tedy rychlá, přesná práce, spíše než akademické debaty. Na design jednoho formuláře nepotřebuješ celý týden, protože charakter naší práce určují schválené rozpočty - a ne každému to vyhovuje.
Proč 3 roky zkušeností? Potřebujeme někoho, kdo naskočí do jedoucího vlaku a bude schopen rovnou řešit složitější webové projekty. A zároveň někoho, kdo je už lehce otlučený z profesního ringu a tuší, odkud přicházejí rány a jak se rozdávají.
Proč Leonardo? Protože prototypování nestačí. Ani oblíbené kombo UX/UI designér, dokud se k tomu nepřidá dostatečná orientace ve strategii a znalost analytiky, výzkumu, informační architektury, CRO postupů a technických vykutáleností při implementaci. Odráží to i Tvůj život v Portě, který bude zhruba:
50% navrhování. Těžiště tvojí práce bude stále v designu. Nepotřebujeme továrnu na dráťáky podle šablony, naleštěné mockupy s hodinama strávenýma optimalizací stínů u čudlíku, ale spíš manufakturu na promyšlené interaktivní prototypy postavené na smysluplné architektuře informací. Nemusíš ovládat UI design jako Leonardo, ale znát jeho základní principy a rozpoznat špatná se určitě hodí.
20% strategie, konzultace a komunikace. Navrhovat je super, ale někdo musí vymyslet, co se má vlastně navrhnout a proč. A to bude i tvůj úkol. Vyžaduje zkušenosti, rozhled a hloubku. Je to mistrovství v pokládání správných otázek, ve schopnosti naslouchat a následně radit nad zlato, prostě konzultantská práce.
20% audity a optimalizace konverzí. Když jsme u těch konzultací, tak podstatnou část naší práce tvoří průběžná optimalizace konverzního poměru a auditování jiných webů. Trocha analytiky a heuristiky a ještě nikoho nezabila.
10% výzkum. Na UX research se u nás orientují jiní, nemusíš se ošem bát, že bychom Tě od kontaktu s uživateli odstínili. Naopak, připravit výzkumný plán, napsat scénář a mluvit s lidmi “tam venku” bude na tvých projektech jen ku prospěchu věci
Co bys měla/měl umět
Jsme skromní, stačí nám, když budeš:
Velmi dobře ovládat formu, tedy svůj pracovní nástroj, ať už je to Axure nebo Figma.
Mít solidní základ i v obsahu, tedy vědět, jak nadesignovat obsah a jak mají vypadat standardní interakce.
Povahopis, čili měkké dovednosti, které tvrdě vyžadujeme
Rád se prokousáváš k jádru pudla (obrazně). Nestačí ti povrchní odpovědi a nedejbože dojmy! Jsou pro tebe důležité motivace a obavy potenciálních zákazníků a umíš je odhalit.
Nejsi projektový chaotik. Budeš si řídit většinu práce tak, aby byla hotová včas, v dostatečné kvalitě a v mezích rozpočtu.
Umíš se domluvit. Budeš komunikovat jak s klienty, tak s programátory, UI designéry a s UX týmem. Základní znalost programátorské hatmatilky výhodou.
Týmový hráč s empatií a smyslem pro detail (a humor). Jsme menší tým s o to větším duchem. To poznáš.
Stále se vzděláváš. Kdo chvíli stál, již stojí opodál. A v online světě ještě dvakrát tak daleko. Hledáme někoho, kdo nečeká, ale sám se vzdělává, protože ho to baví, ale předává i rád svoje zkušenosti ostatním v týmu.
Nebojíš se zodpovědnosti. Když máš něco na starosti, uděláš první a poslední, aby to dopadlo. Když se rozlije mléko, nefňukáš a jsi první s hadrem v ruce na úklid.
Na tomhle si zakládáme
Svoboda – Ta jde ruku v ruce se zodpovědností, ale když umíš vzít za práci, tak nad tebou nikdo nebude stát s rákoskou v ruce.
Růst – Můžeš se vydat jakýmkoliv směrem a prohlubovat specializaci. Šikovných lidí si vážíme, takže prostor pro vertikální růst se vždycky najde.
Odbornost – Na tom si zakládáme a budeme po tobě chtít, aby se z tebe stal brzy profík. Práci bereme vážně. Sebe už o něco méně.
Zdravé prostředí – Sami o sobě říkáme, že jsme fajn lidi (většinou).
Ukázka zdravého prostředí
S kým budeš pracovat?
V užším týmu je nás 5 UXáků, kteří ti rádi pomůžou s aklimatizací. Postavíš se po bok Eriky, Denisy, Zuzky a Martina. Tým vede Marek, který se v oboru pohybuje 16 let a ve volném čase běhá po lese a na kole třepe se. K ruce bude i Ondra, který v UX už taky chvilku tahá pilku a mimo jiné pomáhá s Czechitas vzdělávat novou generaci UXaček.
Neztratíš se ani s grafiky nebo DEV týmem, se kterým budeš úzce spolupracovat a který ti pomůže tvořit skvělé webové projekty a aplikace. A jelikož jsme součást rodiny firem pod Proficiem, takže nejbližší expert na cokoliv ve výkonnostním marketingu sedí nejdál o dvě patra níž nebo o jeden klik na Slacku.
Samá práce a žádná zábava ještě žádného UXáka šťastného neudělala
Na co se psychicky připravit
Klasická práce v agentuře - není to vždycky med, občas pot a slzy (ty slzy spíš obrazně). Občas se sejde více projektů zároveň, do toho deadliny, rozpočty, komunikace s klienty atd. Ale ta radost z výsledku, který ovlivňuje řadu lidí , to je nej.
Čeho se bát nemusíš, je naopak rutina a nekonečná práce na jednom dílu velké skládačky. Projekty jsou u nás hodně barvité, můžeš pracovat na e-shopech, kultuře, neziskovkách nebo třeba fintechu. A občas se podíváš i do míst, kam se běžný smrtelník běžně nedostane, třeba do výroby elektronových mikroskopů, střižny starých filmů nebo ke slévárenským pecím.
V kanclu pro tebe máme přichystaný stůl, ale zároveň ti nebudeme ani nakazovat, jak často můžeš být na home office. Když práce odsýpá a dodáváš ji v termínu, můžeš částečně pracovat klidně třeba od bazénu.
Pokud s námi budeš v kanclu, aspoň jednoho z nich aspoň jednou za den uvidíš. Tak bacha.
Co za to?
Práce na zajímavých projektech pro známé klienty, kde bude vidět reálný dopad a kterou dokážeme zároveň ocenit, a to samozřejmě nejen penězi.
Najdeš nás v samém centru Brna, jen 10 minut od hlavního nádraží. Patříme do rodiny firem pod PROFICIEM a obýváme tři patra v ulici Za Divadlem s výhledem na park a balkónem. Co teda nemáme, je open space.
Zato ti ale nabídneme sprchu, uzamykatelný dvůr třeba na kolo, teambuildingy, jógu, angličtinu, společné snídaně a obědy, Multisportku nebo pravidelné vzdělávání.
Ve zkratce o Portě
17 let na trhu
Máme za sebou už určitou zkušenost, o kterou se rádi podělíme, ale pořád se díváme dopředu.
20+ lidí v týmu
Jsme jak mušketýři, co si kryjí záda a i ty si můžeš být jistý, že tě v tom nenecháme plácat o samotě.
Rok 2020
Spojili jsme se s agenturou PROFICIO – poznáš hodně lidí a dokážeš se mezioborově rozvíjet.
100+ klientů
Budeš spolupracovat např. s Bauhaus, ČVUT, Burza cenných papírů Praha, Národní památkový ústav, GUMOTEX, Alcina, Kosmas nebo třeba Student Agency.
Jak se stát členem portího manšaftu?
1
Podívej se na náš LinkedIn, Facebook a Instagram, ať víš, do čeho jdeš. Pokud ti nesedíme, vesele nás ignoruj.
2
Pokud ti sedíme, pošli CV, případně odkaz na svůj LinkedIn, portfolio nebo ukázky svojí práce, a nezapomeň na krycí dopis, tedy pár řádků o tom, kdo jsi, proč ty, proč my, znáš to.
3
Zaslaná CV pečlivě zrevidujeme, a pokud nás zaujme, poprosíme o vypracování úkolu, kde si ověříme, že nad projekty přemýšlíme podobně.
4
Následně tě pozveme na osobní rozhovor, kde projdeme vypracovaný úkol, tvá očekávání a naši představu. Také probereme tvoje dosavadní zkušenosti.
5
Pokud nám to bude ladit, dáme ti konkrétní nabídku.
6
A jakmile kývneš, vyřešíme formality a můžeš nastoupit do prvního desetiboje v oranžové.
My jsme povídali už dost dlouho. Teď je řada na tobě. Dej nám o sobě vědět na prace@portadesign.cz a třeba si plácneme.