Hledáme posilu do UX týmu

Poohlížíme se po ostříleném UX desetibojaři nebo ostřílené desetibojařce, která už má nějaký ten závod za sebou. Pokud mezi tvoje silné disciplíny patří prototypování, máš designový proces v malíku, nebojíš se komunikovat s klienty a řešit větší projekty…čti dál!
Pracovní zápal (Mac i Widle, nesoudíme)

Koho jsme si vysnili?

Je to jednoduché: hledáme renesančního všeuměla á la Leonardo da Vinci, se zkušenostmi alespoň 3 let v agenturním prostředí.

Proč agentura? Dobře, dobře, nemusí to být agentura, klidně freelance nebo produktový tým, ale pointou je nastavení ducha v režimu chirurga z nemocnice MAS*H, tedy rychlá, přesná práce, spíše než akademické debaty. Na design jednoho formuláře nepotřebuješ celý týden, protože charakter naší práce určují schválené rozpočty - a ne každému to vyhovuje.

Proč 3 roky zkušeností? Potřebujeme někoho, kdo naskočí do jedoucího vlaku a bude schopen rovnou řešit složitější webové projekty. A zároveň někoho, kdo je už lehce otlučený z profesního ringu a tuší, odkud přicházejí rány a jak se rozdávají.

Proč Leonardo? Protože prototypování nestačí. Ani oblíbené kombo UX/UI designér, dokud se k tomu nepřidá dostatečná orientace ve strategii a znalost analytiky, výzkumu, informační architektury, CRO postupů a technických vykutáleností při implementaci. Odráží to i Tvůj život v Portě, který bude zhruba:

  • 50% navrhování. Těžiště tvojí práce bude stále v designu. Nepotřebujeme továrnu na dráťáky podle šablony, naleštěné mockupy s hodinama strávenýma optimalizací stínů u čudlíku, ale spíš manufakturu na promyšlené interaktivní prototypy postavené na smysluplné architektuře informací. Nemusíš ovládat UI design jako Leonardo, ale znát jeho základní principy a rozpoznat špatná se určitě hodí.
  • 20% strategie, konzultace a komunikace. Navrhovat je super, ale někdo musí vymyslet, co se má vlastně navrhnout a proč. A to bude i tvůj úkol. Vyžaduje zkušenosti, rozhled a hloubku. Je to mistrovství v pokládání správných otázek, ve schopnosti naslouchat a následně radit nad zlato, prostě konzultantská práce.
  • 20% audity a optimalizace konverzí. Když jsme u těch konzultací, tak podstatnou část naší práce tvoří průběžná optimalizace konverzního poměru a auditování jiných webů. Trocha analytiky a heuristiky a ještě nikoho nezabila.
  • 10% výzkum. Na UX research se u nás orientují jiní, nemusíš se ošem bát, že bychom Tě od kontaktu s uživateli odstínili. Naopak, připravit výzkumný plán, napsat scénář a mluvit s lidmi “tam venku” bude na tvých projektech jen ku prospěchu věci

Co bys měla/měl umět

Jsme skromní, stačí nám, když budeš:

  • Velmi dobře ovládat formu, tedy svůj pracovní nástroj, ať už je to Axure nebo Figma.
  • Mít solidní základ i v obsahu, tedy vědět, jak nadesignovat obsah a jak mají vypadat standardní interakce.

Povahopis, čili měkké dovednosti, které tvrdě vyžadujeme

  • Rád se prokousáváš k jádru pudla (obrazně). Nestačí ti povrchní odpovědi a nedejbože dojmy! Jsou pro tebe důležité motivace a obavy potenciálních zákazníků a umíš je odhalit.  
  • Nejsi projektový chaotik. Budeš si řídit většinu práce tak, aby byla hotová včas, v dostatečné kvalitě a v mezích rozpočtu.
  • Umíš se domluvit. Budeš komunikovat jak s klienty, tak s programátory, UI designéry a s UX týmem. Základní znalost programátorské hatmatilky výhodou.
  • Týmový hráč s empatií a smyslem pro detail (a humor). Jsme menší tým s o to větším duchem. To poznáš.
  • Stále se vzděláváš. Kdo chvíli stál, již stojí opodál. A v online světě ještě dvakrát tak daleko. Hledáme někoho, kdo nečeká, ale sám se vzdělává, protože ho to baví, ale předává i rád svoje zkušenosti ostatním v týmu.
  • Nebojíš se zodpovědnosti. Když máš něco na starosti, uděláš první a poslední, aby to dopadlo. Když se rozlije mléko, nefňukáš a jsi první s hadrem v ruce na úklid.

Na tomhle si zakládáme

  • Svoboda – Ta jde ruku v ruce se zodpovědností, ale když umíš vzít za práci, tak nad tebou nikdo nebude stát s rákoskou v ruce.
  • Růst – Můžeš se vydat jakýmkoliv směrem a prohlubovat specializaci. Šikovných lidí si vážíme, takže prostor pro vertikální růst se vždycky najde.
  • Odbornost – Na tom si zakládáme a budeme po tobě chtít, aby se z tebe stal brzy profík. Práci bereme vážně. Sebe už o něco méně.
  • Zdravé prostředí – Sami o sobě říkáme, že jsme fajn lidi (většinou).
Ukázka zdravého prostředí

S kým budeš pracovat?

V užším týmu je nás 5 UXáků, kteří ti rádi pomůžou s aklimatizací. Postavíš se po bok Eriky, Denisy, Zuzky a Martina. Tým vede Marek, který se v oboru pohybuje 16 let a ve volném čase běhá po lese a na kole třepe se. K ruce bude i Ondra, který v UX už taky chvilku tahá pilku a mimo jiné pomáhá s Czechitas vzdělávat novou generaci UXaček.

Neztratíš se ani s grafiky nebo DEV týmem, se kterým budeš úzce spolupracovat a který ti pomůže tvořit skvělé webové projekty a aplikace. A jelikož jsme součást rodiny firem pod Proficiem, takže nejbližší expert na cokoliv ve výkonnostním marketingu sedí nejdál o dvě patra níž nebo o jeden klik na Slacku.

Samá práce a žádná zábava ještě žádného UXáka šťastného neudělala

Na co se psychicky připravit

Klasická práce v agentuře - není to vždycky med, občas pot a slzy (ty slzy spíš obrazně). Občas se sejde více projektů zároveň, do toho deadliny, rozpočty, komunikace s klienty atd. Ale ta radost z výsledku, který ovlivňuje řadu lidí , to je nej.

Čeho se bát nemusíš, je naopak rutina a nekonečná práce na jednom dílu velké skládačky. Projekty jsou u nás hodně barvité, můžeš pracovat na e-shopech, kultuře, neziskovkách nebo třeba fintechu. A občas se podíváš i do míst, kam se běžný smrtelník běžně nedostane, třeba do výroby elektronových mikroskopů, střižny starých filmů nebo ke slévárenským pecím.

V kanclu pro tebe máme přichystaný stůl, ale zároveň ti nebudeme ani nakazovat, jak často můžeš být na home office. Když práce odsýpá a dodáváš ji v termínu, můžeš částečně pracovat klidně třeba od bazénu.

Pokud s námi budeš v kanclu, aspoň jednoho z nich aspoň jednou za den uvidíš. Tak bacha.

Co za to?

Práce na zajímavých projektech pro známé klienty, kde bude vidět reálný dopad a kterou dokážeme zároveň ocenit, a to samozřejmě nejen penězi.

Najdeš nás v samém centru Brna, jen 10 minut od hlavního nádraží. Patříme do rodiny firem pod PROFICIEM a obýváme tři patra v ulici Za Divadlem s výhledem na park a balkónem. Co teda nemáme, je open space. 

Zato ti ale nabídneme sprchu, uzamykatelný dvůr třeba na kolo, teambuildingy, jógu, angličtinu, společné snídaně a obědy, Multisportku nebo pravidelné vzdělávání.

Ve zkratce o Portě

17 let
na trhu
Máme za sebou už určitou zkušenost, o kterou se rádi podělíme, ale pořád se díváme dopředu.
20+ lidí
v týmu
Jsme jak mušketýři, co si kryjí záda a i ty si můžeš být jistý, že tě v tom nenecháme plácat o samotě.
Rok
2020
Spojili jsme se s agenturou PROFICIO – poznáš hodně lidí a dokážeš se mezioborově rozvíjet.
100+
klientů
Budeš spolupracovat např. s Bauhaus, ČVUT, Burza cenných papírů Praha, Národní památkový ústav, GUMOTEX, Alcina, Kosmas nebo třeba Student Agency.

Jak se stát členem portího manšaftu?

1
Podívej se na náš LinkedIn, Facebook a Instagram, ať víš, do čeho jdeš. Pokud ti nesedíme, vesele nás ignoruj.
2
Pokud ti sedíme, pošli CV, případně odkaz na svůj LinkedIn, portfolio nebo ukázky svojí práce, a nezapomeň na krycí dopis, tedy pár řádků o tom, kdo jsi, proč ty, proč my, znáš to.
3
Zaslaná CV pečlivě zrevidujeme, a pokud nás zaujme, poprosíme o vypracování úkolu, kde si ověříme, že nad projekty přemýšlíme podobně.
4
Následně tě pozveme na osobní rozhovor, kde projdeme vypracovaný úkol, tvá očekávání a naši představu. Také probereme tvoje dosavadní zkušenosti.
5
Pokud nám to bude ladit, dáme ti konkrétní nabídku.
6
A jakmile kývneš, vyřešíme formality a můžeš nastoupit do prvního desetiboje v oranžové.
My jsme povídali už dost dlouho. Teď je řada na tobě. Dej nám o sobě vědět na prace@portadesign.cz a třeba si plácneme.
UX designer medior/senior
Brno / Remote
Full-time i part-time
Mid / Senior
Zní to dobře? Napiš nám

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Linkedin

Facebook

Instagram

Speak English?
Speak English?