Case study: redesign webu pro ČSAD Tišnov

Case study: redesign webu pro ČSAD Tišnov

25. 6. 2020

Zpět na hlavní stránku Všechny novinky

Nedávno jsme úspěšně spustili nový web pro ČSAD Tišnov. A co se nestalo – mimo jiné pomohl zvýšit konverze o 200 % druhému webu, který se zaměřuje na prodej jízdenek.

V perexu jsme vás navnadili a představte si, že to není vše, co pro vás dnes máme. Dozvíte se, proč je důležité mít web v dobrých rukou. Jinak se vím totiž může stát, že ho hacknou třeba Indové a Google vás zabanuje. Nebudeme ale předbíhat.

Seznamte se s ČSAD Tišnov 

ČSAD Tišnov je mezinárodní a vnitrostátní přepravce osob a nákladního zboží. Mimo to je autorizovaným servisem pro nákladní auta, autobusy a návěsy. V Tišnově má 2 benzinové pumpy. Mohli jste se setkat s jejich modrobílými autobusy, které zajišťují regionální přepravu v Tišnově. Co možná nevíte, je, že se s nimi každý týden můžete svézt i do Švýcarska a na Slovensko.  

Jak začala spolupráce?

Klient nás oslovil se dvěma požadavky:

  1. Redesign webu. Klient cítil, že webová prezentace je nedostatečná a  potřebuje moderní vzhled, aby byla konkurenceschopná.
  2. Doplnění obsahu o aktuální informace. Web nebyl opravdu dlouho aktualizovaný, takže jsme si ho vzali do parády i po této stránce.​

Jak jsme postupovali?

Bez analýzy by to nešlo

Naše práce začíná vždy analýzou současného stavu. Bez toho bychom nevěděli, jaké výsledky přináší teď a kam jej chceme redesignem posunout. Analýzu bychom rozdělili pro přehlednost na 2 části: 

1. Nasloucháme klientovi

Prvně jsme s klientem prošli náš úvodní dotazník, kde jsme zjistili potřeby a motivaci.

Následovala schůzka v areálu ČSAD a hloubkový rozhovor. Klient nám představil všechny služby, které nabízí, prošli jsme obsah webu a porovnali s aktuálním stavem firmy. Řešili jsme nedostatky současného řešení a jak se chce klient prezentovat. Dále jsme procházeli, co klienta trápí a co by chtěl zlepšit. Schůzku jsme uzavřeli poznávací obchůzkou po celém areálu, abychom nasáli firemní atmosféru.

Výstup:

  • Seznam informací, které na webu nesmí ze strany klienta chybět
  • Požadavky na správu webu 
  • Představa o grafickém návrhu. Nechceme super cool grafiku se spoustou hýbajících prvků, ale nadčasovou webovou prezentaci, která bude klást důraz na přehlednost služeb, které nabízíme

2. Nasloucháme uživatelům a sledujeme konkurenci

Provedli jsme a na základě kvantitativních dat vytěžili na maximum informace z Google Analytics. Nasadili jsme heat mapy a sledovali pohyb uživatelů. Nevynechali jsme ani porovnání s weby konkurence.

Ukázka teplotní mapy

V mezičase jsme pracovali na analýze klíčových slov, která nám dala odpověď na otázku Jakou strukturu zvolit pro prezentaci rozsáhlého množství služeb? A pro copywritera z toho vypadl podklad pro práci s nadpisy a obsahem stránky. 

Výstup: 

  • Struktura webu 
  • Seznam prioritních sekcí webu
  • Informace o obsahu – kde a co chceme prezentovat 

Jdeme tvořit návrhy

Podrobná příprava a nepodcenění analytické části přinesla své ovoce v tvorbě prototypu, který představil klientovi přehlednou webovou prezentaci s návrhem nejdůležitější stránek.

Ukázka návrhu části homepage

Copywriteři přepracovali původní obsah na základě analýzy klíčových slov a doplnili jej o nové informace. 

Výstup: 

  • Webová prezentace ve formě wireframu
  • Klient má v této chvíli detailní představu o struktuře webu a jak bude vypadat 

Dáváme webu novou tvář

Přichází na scénu fotografka. Neměli jsme k dispozici fotky v dobré kvalitě, které by se daly použít na web. Proto jsme se vydali do Tišnova. Počasí nám hrálo do karet, takže se podařilo získat opravdu pěkné záběry

Po jednodenním focení má klient rozhodně z čeho čerpat

Na základě wireframu tvoříme první grafické návrhy. Jediným omezením je dodržení barev z loga. Grafiku si s klientem průběžně schvalujeme.

Wireframe versus realita

Výstup:

  • Grafický návrh webu  
  • Fotografie, které klient může použít kromě webu i na propagační materiály

Na řadu přichází programátoři/development tým

Grafiku jsme napasovali na nejrozšířenější CMS systém Wordpress. Pro jednodušší administraci ze strany klienta jsme nasadili editor Gutenberg. Web jsme otestovali na nejpoužívanějších prohlížečích a zařízeních.

Výstup: 

  • Odladěný web na testovacím serveru
  • Uživatelsky přívětivá administrace pro správu webu

Převedení webhostingu k nám aneb Problém s hacknutým webem

Web jsme museli spustit o pár dní dříve, než bylo v plánu. Ten původní se totiž zalíbil hackerům a přesměrovával se na zahraniční lékařský e-shop. Starý web ani webhosting nebyl pod naší správou, proto jsme se s klientem domluvili, že nejrychlejším řešením je spustit nový web na našich serverech a poslední úpravy dořešit na něm. 

Vždy klientům doporučujeme webhosting u nás. Díky tomu máme vše pod kontrolou a můžeme rychle reagovat na výpadek, hacknutí nebo jiný problém. O plynulý provoz webu se stará náš development tým. 

Hacknutí webu s sebou přineslo i další negativní dopady, a to v podobě masivního nárůstu balastních odkazů. Je to způsobeno tím, že útočník ve snaze rychle zhodnotit své úsilí pořídil extrémní počet odkazů směřující na csad-tisnov.cz. Nárůst je vidět na grafu:

Konkrétní odkazy pak můžeme identifikovat v nástroji ahrefs.com:

Tento druh odkazů (masové pořízení, geografická a tematická nerelevance) rozhodně není pro web přínosem, spíše rizikem propadu na organických pozicích, v horším případě hrozí penalizace nebo ban ve výsledcích vyhledávání Google.cz/Seznam.cz. Algoritmus vyhledávačů je schopen takový extrém identifikovat. A z logiky věci – nerelevantní a pochybné weby ze zahraničí nemohou být přínosem.

Problémy tohoto typu řešíme pomocí nástrojů, které nabízí Google. V něm se na 2 kliknutí dostanete k možnosti, kde můžete nahrát domény, se kterými nechcete mít nic společného.

V Google Search Console zase můžete zkontrolovat, které weby Google eviduje jako odkazující na vás. Ve svém účtu můžete filtrovat např. „contains“ .ru nebo „does not contain = .cz“ a připravit si tak seznam webů, u kterých byste chtěli vyloučit vliv na váš odkazový profil.

Po spuštění nastavujeme analytiku, vítáme první návštěvníky a ladíme mouchy. 

Výsledky po 2 měsících od spuštění 

Výsledky z pohledu výkonu:

  • Podařilo se snížit meziročně bounce rate o 34,5 % 
  • Na webu Rezervace jízdenek do Švýcarska stoupla meziroční návštěvnost z webu csad-tisnov.cz a přinesla nárůst tržeb o 200 %. 
  • Klient vnímá mírný nárůst poptávek skrz všechny služby
  • Formulář používá větší část pravidelných zákazníků. Klient jeho zavedením zefektivnil komunikaci se zákazníky i ve firmě.  

SEO výsledky

Dopad na organic nejsme schopni objektivně vyhodnotit dle Google Analytics, protože již před započetím spolupráce nebyly tagované PPC kampaně. Návštěvnost organicu tak byla zkreslena, zahrnovala i placené návštěvy.

Porovnali jsme proto dataset analýzy klíčových slov, respektive naměřené pozice z období před a po spuštění nového webu.

Nový web se začal lépe umisťovat i ve výsledcích vyhledávání

Z grafu růstů/poklesů pozic na Google.cz a Seznam.cz je patrné, že na většině relevantních klíčových slov z datasetu jsme se po spuštění webu zlepšili. Přechod na nový web dopadl dobře i přes hacknutí těsně před spuštěním, vyhnuli jsme se hrozícímu propadu, a dokonce jsme zaznamenali růst.

Web se tak po redesignu pohnul v rámci SEO správným směrem. Pro další zlepšení výkonu, posun na přední strany výsledků vyhledávání a maximalizaci potenciální návštěvnosti vždy doporučujeme plynule navázat kontinuálním SEO rozvojem webu. 

Na začátku analyzujeme současný stav a definujeme strategický plán na další kvartál, reálně dosažitelné cíle a potřebné realizace včetně vyčíslení nákladů. V měsíčním SEO rozvoji pak realizujeme potřebné aktivity pro zlepšení výkonu (posilování autority webu, rozvoj obsahu a jeho ladění, zapracování technicky rozvojových prvků).

Nový web působí moderně a je pro uživatele přehledný

Jak spolupráce pokračuje? 

Během redesignu nás klient požádal o pomoc se správou Facebooku. Naši kolegové z PROFICIA proto připravili strategii a publikační plán na několik měsíců, dále připravujeme příspěvky podle aktuálních potřeb klienta.

Od převzetí stránky se za 5 měsíců podařilo navýšit počet fanoušků o 400, a to při minimálním počtu příspěvků.

Naši markeťáci také uspořádali soutěž o jízdenku do Zurichu, které se zúčastnilo téměř 400 lidí. Soutěžní příspěvek přitom zasáhl necelých 15 tisíc uživatelů. Podobné výsledky měla také adventní soutěž o zájezd na vánoční trhy ve Vídni.

Dále pokračujeme s propagací různých zájezdů společnosti a pomáháme hledat nové zaměstnance pomocí HR kampaní.

Like & share

Služby

web

Zpět na hlavní stránku Všechny novinky

Vyhráli jsme tendr
na nový web pro UNICEF
Chybí nám zkušený PHP developer

Děkujeme za Váš zájem!

Raději píšete emaily?

info@portadesign.cz

Nebo si raději povídáte?

tel. +420 725 586 770

A co nás rovnou navštívit?

PORTA DESIGN s.r.o.
Za divadlem 586/2
602 00 Brno

Oceníte podrobnosti?

IČ 277 26 789
DIČ CZ 277 26 789
ČSOB 213965922/0300
OR Krajský soud Brno, C 54960

Máme rádi výběrová řízení a tendry. Pozvěte nás do toho svého.

Zavřít