play
stop
kuk

Poznání cesty zákazníka pomůže zlepšit vaši službu

Vymazlený web je jen špičkou na vrcholu ledovce. Cesta zákazníka však začíná mnohem dříve. Zmapujeme ji od prvního kontaktu až po aftercare a odhalíme příležitosti ke zlepšení zákaznické zkušenosti, poskytovaných služeb i procesů uvnitř firmy.
potřebuji CX
CX & Service Design dává smysl

Proč řešit Customer Experience

1

Odhalí slabá místa v zákaznické cestě

Mapováním kompletní cesty zákazníka zjistíme, kde ho nejvíc tlačí bota, ať už online, v komunikaci nebo při využívání vaší služby. Identifikujeme bolavá místa, kvůli kterým už nezvládnou pokračovat v cestě dál.

2

Navrhne zlepšení klíčových interakcí se zákazníkem

Prověříme zásadní touchpoints, od prvního oslovení přes nákup až po podporu. Tyto momenty pravdy utvářejí celkovou zákaznickou zkušenost a přímo ovlivňují jeho spokojenost i loajalitu.

3

Zvýší retenci a loajalitu zákazníků

Navrhneme službu tak, aby byla srozumitelná, jednoduchá na použití a bez zbytečných třecích míst. Díky tomu dosáhnou zákazníci svého cíle snáž a budou mít důvod se vracet.
Postup CX
01  Získáváme kontext
02  Zkoumáme data
03  Zjišťujeme důvody
04  Mapujeme cesty
05  Navrhujeme řešení
06  Zavádíme do praxe

Jak postupujeme
při CX

01

Získáváme kontext

Na úvodním workshopu společně zmapujeme vaši situaci, pochopíme cíle a očekávání a zjistíme, kdo jsou vaši zákazníci a klíčoví stakeholdeři. Díky segmentaci a porozumění jejich potřebám vytvoříme pevný základ pro další fáze.

02

Data poskytnou vhled

Obrázek o stavu zákaznické zkušenosti opřeme o pohled do dat v analytických nástrojích, vašem CRM či v BI. Data nám pomáhají rozkrýt měřitelné vzorce chování a trendy v čase. Umožňují nám zjistit, jak často k nim dochází a na jakých místech.

03

Zkoumáme kontext i přičiny

Data nám sice ukážou, co se děje, ale už nám neřeknou, proč tomu tak je. Proto se díváme i za ně. Na začátku si stanovíme hypotézy, které nám určí směr a cíle výzkumu. Vedeme hloubkové rozhovory, abychom více porozuměli motivaci a očekávání zákazníka a také objevili skryté bariéry a bolavá místa. Tato zjištění ověřujeme kvantitativně dotazníky na rozsáhlejším vzorku. Díky tomu víme, že naše závěry stojí na pevných základech.

04

Mapujeme cesty i služby

Staneme se průvodcem na cestě za poznáním vašeho zákazníka. Nejprve zmapujeme celou cestu napříč kanály, abychom pojmenovali jednotlivé kroky, tření i příležitosti. Poté nahlédneme pod pokličku poskytované služby pomocí service level blueprintu a identifikujeme úzká hrdla a vyladíme interní procesy. Nakonec sladíme klíčové hráče a jejich vliv díky mapování stakeholderů, aby táhli společně za jeden provaz.

05

Z návrhu do prototypu

Mapováním to nekončí. Zjištěné nedostatky a příležitosti přetavíme do konkrétních návrhů služby a změn na úrovni organizace vedoucí ke zlepšení CX. Je-li třeba, využijeme staré dobré prototypování, abychom ukázali, jak by měla služba fungovat v reálu. To poslouží jako zadání pro vaše týmy, aby změny uvedly do chodu.

06

Aby řešení nezůstala jen na papíře

Je nám jasné, že realizovat navrhovaná řešení nemusí být vůbec jednoduché. I s tím můžeme pomoci. Společně stanovíme jejich priority a naplánujeme jednotlivé kroky implementace tak, aby zavádění do každodenní praxe bylo co nejjednodušší.

Používané technologie

Náš denní chleba

Používané technologie

Náš denní chleba

Naše práce

Jak jsme pomohli našim klientům

Od kartáčku po štětec

Spokar  /  Branding  •  UX  •  Webdesign  •  Copy

Středověk za oknem

DMO Český Krumlov  /  UX  •  Webdesign  •  SEO
Je toho víc
Klient říká
Líbivý design dělá kdekdo, takže my taky. Jenže ho nestřílíme od boku, hodně nad ním přemýšlíme a dokážeme ho spojit s vesmírem čísel v harmonickém a výdělečném ekosystému. Jo a taky dobře programujeme. Jsme Porta a měli byste o nás vědět víc.
Karel Plešatý  /  Cafour s.r.o.
Výsledek

Co bude výstupem?

01

Přehledná a rozumitelná mapa zákaznické cesty a poskytované služby

Jedním z výstupů, který od nás dostanete, bude detailní mapa zákaznické cesty pro dané persony a vizualizace služby mapující všechny viditelné i skryté akce, touchpointy a zúčastněné aktéry.
02

Identifikace momentů pravdy

V každé cestě jsou klíčové chvíle, kdy se rozhoduje o spokojenosti zákazníka. Tyto momenty pravdy identifikujeme, stanovíme jejich důležitost a ukážeme, jaký dopad mají na celkovou zákaznickou zkušenost i byznysové cíle. Díky tomu budete vědět, na které body se zaměřit jako první.
03

Prototyp služby pro lepší zákaznickou zkušenost

Sestavíme prototyp služby, který ukáže, jak má nová zkušenost fungovat v praxi. Prototyp poslouží jako srozumitelné zadání pro váš tým a pomůže stanovit, jaké změny je potřeba provést.
04

Nastavení měření dopadu na byznys

Změny mají smysl jen tehdy, když víme, jaký přinášejí efekt. Společně nastavíme ukazatele, které spojují zákaznickou zkušenost s výsledky. Díky tomu lze dobře prokázat, co funguje, a průběžně sledovat dopad na zákazníky i firmu.

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Linkedin

Facebook

Instagram

Speak English?
Speak English?
Pro milovníky formulářů
Jméno
Telefon
E-mail
A teď nám to napište
Zpráva zachycena!
Pokusíme se odpovědět co nejdříve.
Ajéje, něco zlobí a formulář ne a ne odletět. Zkuste to prosím za chvíli, nebo nám brkněte.