play
stop
kuk

Zlepšete zákaznickou zkušenost - získáte srdce zákazníků. A konverze.

Zákazníci nehodnotí jen finální produkt, který od vás dostanou, ale všechny zážitky, které přinesla jak cesta k jeho pořízení, tak i následná péče. Některým navíc zůstane v paměti odlišný dojem, než vám. Tento dojem často rozhoduje o tom, jestli nakoupí a jestli zůstanou. Vítejte ve světě Customer experience.
potřebuji CX
CX & Service Design dává smysl

Proč řešit Customer Experience?

Je to jednoduché - protože ji řeší vaši zákazníci, i když nechcete. Ať už jste v B2C, B2B, nebo i státní instituce bez čistěkomerční činnosti, vždy máte nějakou značku, poskytujete produkt nebo službu, poskytujete ji lidem, a tím pádem mezi značkou a lidmi dochází k interakcím. Na každé z nich záleží a dojem, jaký si z ní odnáší, velmi ovlivňuje vztah. A konverze.

1

Zvýšíte konverze a zisk

Firmy s dobrou CX mají 1,6x vyšší revenue growth. Pochopit, co vaši zákazníci potřebují a pomáhat řešit jejich skutečné problémy může vést k tomu, že konverzi provedou u vás a navíc přijmou třeba i prémiovější ceny.

2

Zákazníci s vámi zůstanou déle

Dobré služby přinášejí kladně nabité interakce a tím roste spokojenost. Spokojený zákazník nemá potřebu odcházet jinam, nakupuje opakovaně a dokonce má i motivaci vás doporučit dál. LTV, NPS, RR...všechny zkratky budou mít radost.

3

Získáte konkurenční výhodu

Pro zákazníky dnes není důležité jen co kupují a za kolik, ale i jak se při tom cítí. Být v zákaznické zkušenosti lepší, než vaše konkurence v důsledku pomáhá budovat charakter vaší značky.
Postup CX
01  Získáváme kontext
02  Zkoumáme data
03  Ptáme se zákazníků
04  Mapujeme cesty
05  Navrhujeme řešení
06  Zavádíme do praxe

Jak postupujeme
při optimalizaci CX

01

Získáváme kontext

Na úvodním workshopu se zorientujeme ve vaší situaci, becháme se provést terénem vašeho oboru, vyslechneme si očekávání klíčových stakeholderů, posvítíme si obecné strategické cíle a zjistíme, co všechno víte o svých zákaznících. Těch, co máte, i těch, co nemáte, ale chtěli byste mít. Na základě toho navrhneme další postup.

02

Ždímáme datové zdroje

Obrázek o stavu zákaznické zkušenosti opřeme o pohled do dat ve vašem CRM, BI či v analytických nástrojích. Data nám pomáhají pochopit aktuální stav a rozkrýt měřitelné vzorce chování či trendy v čase.

03

Ptáme se vašich zákazníků

Data nám sice ukážou, že se něco děje, ale už nám neřeknou, proč tomu tak je. Proto jdeme rovnou ke zdroji, za vašimi zákazníky. Stanovíme cíl, sestavíme hypotézy a následně formulujeme relevantní výzkumné otázky. Vybereme vhodnou sestavu z arzenálu metod a jde se do terénu. Obrazně i reálně. Obvykle spoléháme více na kvalitativní metody jako např. safari službou, hloubkové rozhovory či stínování, protože potřebujeme porozumět motivacím, očekáváním, ale také ukázat prstem na skryté bariéry a bolavá místa. Vyžaduje-li to situace, zapojíme i kvantitativní zbraně. Díky tomu víme, že naše závěry stojí na pevných základech.

04

Mapujeme cesty i služby

Mapa je vizuální pomůcka, která která dokáže popsat jednotlivé momenty schematicky tak, aby jim všichni snáze porozuměli. Používáme několik druhů map: Customer journey map, čili cestu zákazníka napříč kanály, která pojmenovává cíle a motivace v jednotlivých krocích, ale hlavně identifikuje tření a příležitosti. Nahlédneme pod pokličku poskytované služby pomocí Service level blueprintu, ve kterém identifikujeme úzká hrdla a vyladíme interní procesy. Díky mapování stakeholderů sladíme klíčové hráče a jejich vliv, aby společně táhli za jeden provaz. Podle potřeby volíme, zda má mapa zobrazovat stav aktuální, kýžený, nebo oba.

05

Poznatky přetavíme do návrhů

Mapováním to nekončí. Zjištěné nedostatky a příležitosti přetavíme do konkrétních úprav designu služby, procesních vylepšení či přímo do změn na úrovni organizace. Je-li třeba, využijeme staré dobré prototypování a zapojíme do něj i vaše interní týmy, abychom je pro úpravy CX pomohli získat.

06

Aby řešení nezůstala jen na papíře

Je nám jasné, že realizovat navrhovaná řešení nemusí být vůbec jednoduché. I s tím můžeme pomoci. Společně stanovíme jejich priority a naplánujeme jednotlivé kroky implementace tak, aby zavádění do každodenní praxe bylo co nejjednodušší.

Používané technologie

Náš denní chleba

Používané technologie

Náš denní chleba

Naše práce

Jak jsme pomohli našim klientům

Od kartáčku po štětec

Spokar  /  Branding  •  UX  •  Webdesign  •  Copy

Středověk za oknem

DMO Český Krumlov  /  UX  •  Webdesign  •  SEO
Je toho víc
Klient říká
Líbivý design dělá kdekdo, takže my taky. Jenže ho nestřílíme od boku, hodně nad ním přemýšlíme a dokážeme ho spojit s vesmírem čísel v harmonickém a výdělečném ekosystému. Jo a taky dobře programujeme. Jsme Porta a měli byste o nás vědět víc.
Karel Plešatý  /  Cafour s.r.o.
Výsledek

Co bude výstupem?

01

Přehledná a rozumitelná mapa zákaznické cesty a poskytované služby

Jedním z výstupů, který od nás dostanete, bude detailní mapa zákaznické cesty pro dané persony a vizualizace služby mapující všechny viditelné i skryté akce, touchpointy a zúčastněné aktéry.
02

Identifikace momentů pravdy

V každé cestě jsou klíčové chvíle, kdy se rozhoduje o spokojenosti zákazníka. Tyto momenty pravdy identifikujeme, stanovíme jejich důležitost a ukážeme, jaký dopad mají na celkovou zákaznickou zkušenost i byznysové cíle. Díky tomu budete vědět, na které body se zaměřit jako první.
03

Prototyp služby pro lepší zákaznickou zkušenost

Sestavíme prototyp služby, který ukáže, jak má nová zkušenost fungovat v praxi. Prototyp poslouží jako srozumitelné zadání pro váš tým a pomůže stanovit, jaké změny je potřeba provést.
04

Nastavení měření dopadu na byznys

Změny mají smysl jen tehdy, když víme, jaký přinášejí efekt. Společně nastavíme ukazatele, které spojují zákaznickou zkušenost s výsledky. Díky tomu lze dobře prokázat, co funguje, a průběžně sledovat dopad na zákazníky i firmu.

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Linkedin

Facebook

Instagram

Speak English?
Speak English?
Pro milovníky formulářů
Jméno
Telefon
E-mail
A teď nám to napište
Zpráva zachycena!
Pokusíme se odpovědět co nejdříve.
Ajéje, něco zlobí a formulář ne a ne odletět. Zkuste to prosím za chvíli, nebo nám brkněte.