Než se pustíme do kutání čísel, je třeba slyšet nejen vaše hypotézy o případných problémech, ale pochopit vaši činnost, charakter vašeho produktu a podívat se také na konkurenci.
Řešíte-li konverze, pochopení čísel bude úhelným kamenem celého projektu. Kromě vývoje hlavní konverze nás zajímají i sekundární uživatelské interakce, které mohou v interpretaci výrazně pomoci. Noření do čísel doplňujeme pohledem na klikací mapy, skrolovací mapy a nahrávky reálného uživatelského chování, což často pomáhá odhalit problémy v použitelnosti rozhraní.
Často jsou problémy a příležitosti hluboce skryté, ale někdy jsou rozeznatelné pouhým okem zkušeného UX designera. Opíráme se o principy heuristické analýzy a kriticky procházíme všechny klíčové interakce.
Primární výzkum je v mixu metod mnohdy opomíjený, ačkoliv může odpovědět na otázku „Proč uživatelé nekonvertují“. Cesta vede obvykle přes pochopení, jakou máte typologii uživatelů a jaké jsou jejich motivace a frustrace.
Začínáme u analýzy dat zákaznické podpory, pokračujeme dotazníky na segmentaci uživatelů a především uživatelským testováním, které pomáhá odhalit jak interakční překážky či ztrácení se v informační architektuře, tak širší zákaznické problémy s produktem nebo službou.
Jakmile odhalíme nedostatky v zákaznickém zážitku, je na čase popsat, jak se s nimi poprat a naplánovat jednotlivé kroky. Sepíšeme tedy konkrétní úkoly s podrobným zadáním, poskládáme je podle priority a sestavíme roadmapu, abyste měli v ruce časový plán.
Postaráme se sami i o jednotlivé návrhy úprav, ať už konceptuálně prostřednictvím prototypu, či rovnou ve finálním designu.
Pokud je problém hlubší, navrhneme optimální customer journey mapu, případně průběžně konzultujeme úpravy zákaznické zkušenosti.
Jak vidíte, samotné A/B testy jsou až šestým krokem, protože pustit se do nich bezhlavě bez kontextu je střelbou od boku. Promyšlené úpravy opřené o výzkum nasadíme ve spolupráci s vývojáři do vybraného testovacího nástroje a necháme pracovat matematiku.
Roadmapa obvykle obsahuje split testy vícero stránek, mnohdy je navíc užitečné iterovat na testování téže stránky, nicméně jednotlivé testy řešíme separovaně, aby bylo možné sledovat dopad na konverzní poměr.