play
stop
kuk

CRO - Optimalizace konverzního poměru, aneb Když data mluví

Váš web nebo e-shop funguje, ale máte pocit, že je stále prostor na zlepšení? Nastal čas na hledání skrytých problémů a designové experimenty. Cíl je jasný - zlepšit konverzní poměr.
potřebuji CRO
Odkud vane vítr?

Co může být příčinou nižších konverzí?

1

Problémy uživatelského rozhraní

Jednou je to obrovská míra pop-up oken, jindy schované filtry, nefunkční vyhledávání nebo příliš nenápadné tlačítko, jak pokračovat dál. Na všechno se dá ale přijít.

2

Problém v samotném produktu nebo službě

U některých produktů či služeb rozhoduje cena, u jiných vnímaná kvalita, jindy dávají uživatelé přednost konkurenci jen kvůli zárukám, doplňkovým službám nebo třeba možnosti vyzkoušet zboží na prodejně.

3

Slabá hodnotová nabídka

Nejen leadgen weby často trpí tím, že neadresují skutečné potřeby jejich uživatelů nebo nedokáží najít a prodat svoji jedinečnost a charakter.
Doporučený postup
01  Pochopení terénu
02  Co říkají data
03  Heuristika
04  Ptáme se
05  Návrh změn
06  Průběžné experimenty

Jak postupujeme
při CRO

01

Pochopení terénu

Než se pustíme do kutání čísel, je třeba slyšet nejen vaše hypotézy o případných problémech, ale pochopit vaši činnost, charakter vašeho produktu a podívat se také na konkurenci.

02

Co říkají data?

Řešíte-li konverze, pochopení čísel bude úhelným kamenem celého projektu. Kromě vývoje hlavní konverze nás zajímají i sekundární uživatelské interakce, které mohou v interpretaci výrazně pomoci. Noření do čísel doplňujeme pohledem na klikací mapy, skrolovací mapy a nahrávky reálného uživatelského chování, což  často pomáhá odhalit problémy v použitelnosti rozhraní.

03

Heuristika

Často jsou problémy a příležitosti hluboce skryté, ale někdy jsou rozeznatelné pouhým okem zkušeného UX designera. Opíráme se o principy heuristické analýzy a kriticky procházíme všechny klíčové interakce.

04

Proč se nezeptat rovnou vašich uživatelů?

Primární výzkum je v mixu metod mnohdy opomíjený, ačkoliv může odpovědět na otázku „Proč uživatelé nekonvertují“. Cesta vede obvykle přes pochopení, jakou máte typologii uživatelů a jaké jsou jejich motivace a frustrace.

Začínáme u analýzy dat zákaznické podpory, pokračujeme dotazníky na segmentaci uživatelů a především uživatelským testováním, které pomáhá odhalit jak interakční překážky či ztrácení se v informační architektuře, tak širší zákaznické problémy s produktem nebo službou.

05

Návrh změn a roadmapa optimalizace

Jakmile odhalíme nedostatky v zákaznickém zážitku, je na čase popsat, jak se s nimi poprat a naplánovat jednotlivé kroky. Sepíšeme tedy konkrétní úkoly s podrobným zadáním, poskládáme je podle priority a sestavíme roadmapu, abyste měli v ruce časový plán.

Postaráme se sami i o jednotlivé návrhy úprav, ať už konceptuálně prostřednictvím prototypu, či rovnou ve finálním designu.

Pokud je problém hlubší, navrhneme optimální customer journey mapu, případně průběžně konzultujeme úpravy zákaznické zkušenosti.

06

Průběžné experimenty

Jak vidíte, samotné A/B testy jsou až šestým krokem, protože pustit se do nich bezhlavě bez kontextu je střelbou od boku. Promyšlené úpravy opřené o výzkum nasadíme ve spolupráci s vývojáři do vybraného testovacího nástroje a necháme pracovat matematiku.

Roadmapa obvykle obsahuje split testy vícero stránek, mnohdy je navíc užitečné iterovat na testování téže stránky, nicméně jednotlivé testy řešíme separovaně, aby bylo možné sledovat dopad na konverzní poměr.

Expert říká
Optimalizace konverzního poměru zní, jako by byla jen o konverzích, ale to je zavádějící. Jde o to najít metriky, které jsou právě pro váš business podstatné, a položit si otázku, jak bychom je mohli zlepšit.
Martin Zavadil  /  UX konzultant
Naše práce

Jak jsme pomohli našim klientům

Od kartáčku po štětec

Spokar  /  Branding  •  UX  •  Webdesign  •  Copy

Středověk za oknem

DMO Český Krumlov  /  UX  •  Webdesign  •  SEO
Je toho víc
Používané technologie

Náš denní chleba

Používané technologie

Náš denní chleba

Naše práce

Jak jsme pomohli našim klientům

Od kartáčku po štětec

Spokar  /  Branding  •  UX  •  Webdesign  •  Copy

Středověk za oknem

DMO Český Krumlov  /  UX  •  Webdesign  •  SEO
Je toho víc
Klient říká
Líbivý design dělá kdekdo, takže my taky. Jenže ho nestřílíme od boku, hodně nad ním přemýšlíme a dokážeme ho spojit s vesmírem čísel v harmonickém a výdělečném ekosystému. Jo a taky dobře programujeme. Jsme Porta a měli byste o nás vědět víc.
Karel Plešatý  /  Cafour s.r.o.
Bolestivá místa

Co obvykle optimalizujeme?

Landing page

Vstupní stránky bývají zlomovým okamžikem, kdy je třeba zabrnkat na správnou strunu příchozího uživatele, aby pokračoval dál do funnelu či rovnou konvertoval.

Uživatelské flow

Cesta k žádanému produktu nebo informaci může být někdy celkem trnitá. Proto se pídíme po možných příčinách frustrace v metodách navigace, problematické filtraci, orientaci v seznamech produktů či služeb nebo selhávajícím vyhledávání.

Detail produktu

Nejasná skladová dostupnost, nerelevantní nebo chybějící informace o produktu či složitý výběr variant - to bývají časté překážky k tomu, aby uživatel došel k rozhodnutí kliknout na kouzelné tlačítko Vložit do košíku.

Proces objednávky

Všechny e-shopy mají jedno společné - jakmile se uživatel rozhodne k nákupu, musí projít objednávkovým procesem. Mezi vložením do košíku a odesláním objednávky leží mnoho potenciálních nástrah, které se mohou odrážet ve zbytečném opouštění hlavního funnelu.

Zákaznická cesta

To nejlepší nakonec - cesta vašich klientů od uvědomění si potřeby až po podpis smlouvy a spokojené využívání vašeho produktu nebo služby může být celkem klikatá a někdy i trnitá. I v ní se dají měřit klíčová místa. A co se dá měřit, dá se i zlepšit…
Proč Porta

Proč si vybrat nás?

01

Silné zázemí Proficio hubu

Porta je součástí skupiny specializovaných firem, takže kromě stratégů z Proficia se v každodenní spolupráci potkáváme s odborníky na analytiku (Databy), retenci (Loyaltiq), SEO (Keypers) i PPC (Maira).
02

Zkušenosti ve výzkumu i designu

V digitálním světě se pohybujeme od roku 2007. Za tu dobu jsme prošli řadou výzkumů, navrhli desítky webů a aplikací a samozřejmě posbírali řadu ran i úspěchů. Naše zkušenosti vám ochotně nabídneme.
03

Dlouhodobé vztahy

CRO není žádný vztah na jednu noc, ale pozvolnější cesta postupných úprav, na kterých je třeba celkem intenzivně spolupracovat ve vzájemné symbióze a v partnerském nastavení. To ale neznamená, že neděláme vše pro to, aby se výsledky dostavily co nejdříve.
04

Máme za sebou výsledky

Úspěšná optimalizace landing pages u Světa rovnátek či iDokladu, zvýšení počtu poptávek dveří na webu HT Dveře, zlepšení průchodnosti objednávkou e-shopu Acara nebo nárůst počtu odeslaných přihlášek redesignem webu FEL ČVUT - to jsou výsledky, které mluví za nás.
Poznejte nás blíže

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Linkedin

Facebook

Instagram

Speak English?
Speak English?
Pro milovníky formulářů
Jméno
Telefon
E-mail
A teď nám to napište
Zpráva zachycena!
Pokusíme se odpovědět co nejdříve.
Ajéje, něco zlobí a formulář ne a ne odletět. Zkuste to prosím za chvíli, nebo nám brkněte.