play
stop
kuk

Na prototypu si vše vyzkoušíte a ušetří vám peníze

Wireframe, drátěný model či prototyp je maketa finálního produktu nebo služby, kde si všechno otestujete. Poznáte tak velice brzy, která idea je nosná a která stojí za houby. A navíc ušetříte, protože odhalíte špatné nápady dřív, než se k nim dostane grafik nebo vývojář.
potřebuji prototyp
Účel prototypování

K čemu je ten prototyp dobrý?

Prototyp je taková první ochutnávka finálního produktu nebo služby. Tvoříme jej, abychom ukázali strukturu, obsah a fungování webu. V této počáteční fázi si s klientem ověřujeme, že si vzájemně rozumíme. V prototypu se promítne jak vaše obchodní strategie, požadavky a očekávání vašich uživatelů, tak zároveň technické a obsahové potřeby SEO​, PPC​ či obsahového marketingu. Wireframe tvoří podstatu, na niž poté naváže design. Praxe nás naučila, že bez dráťáku se projekty vedou těžko. Velice těžko.

1

Vizualizace nápadů

Rychlá vizualizace návrhů a konceptů prostřednictvím interaktivního prototypu vydá za tisíc popsaných stránek sebelepší specifikace.

2

Rychlé testování s uživateli

Najít případné problémy v chápání interakcí či struktury dřív, než se produkt pustí naostro, je mnohonásobně levnější. Proto testujeme už ve fázi prototypu.

3

Zadání pro designéry a vývojáře

Prototyp není grafickým návrhem, ale naznačuje rozmístění a důležitost jednotlivých prvků. Stejně tak vývojář mnohem snáz pochopí vztahy a chování systému, když je vidí před sebou nakreslené.
Používané technologie

Náš denní chleba

Používané technologie

Náš denní chleba

Naše práce

Jak jsme pomohli našim klientům

Od kartáčku po štětec

Spokar  /  Branding  •  UX  •  Webdesign  •  Copy

Středověk za oknem

DMO Český Krumlov  /  UX  •  Webdesign  •  SEO
Je toho víc
Klient říká
Líbivý design dělá kdekdo, takže my taky. Jenže ho nestřílíme od boku, hodně nad ním přemýšlíme a dokážeme ho spojit s vesmírem čísel v harmonickém a výdělečném ekosystému. Jo a taky dobře programujeme. Jsme Porta a měli byste o nás vědět víc.
Karel Plešatý  /  Cafour s.r.o.
Má to váš dráťák?

Co by měl dobrý prototyp ukazovat?

Distribuce obsahu

Dobrý prototyp řeší informační architekturu a vhodnou distribuci obsahu tak, aby uživatelům postupně a dávkoval informace v přehledné a atraktivní formě.

Promyšlené interakce

Web není obrázek, ale průchod z bodu A do cíle. Proto vždy navrhujeme všechny interakce a domýšlíme chování, aby se uživatel nikdy necítil ztracený.

Principy responzivního designu

Potřeby uživatelů na mobilních zařízeních jsou specifické, takže klíčová místa připravujeme vždy pro konzumaci na telefonu. Absolutní většinu prvků se snažíme dělat vhodné pro responzivní chování už na úrovni dekstopového návrhu.
Občasná nedorozumění

Co naopak v prototypu nenajdete?

01

Prototyp není finální design

Mějte na paměti, že pokud to není vysloveně potřeba, písma, barvy i obrázky jsou pouze ilustrační a mají za cíl naznačit, jaký mají jednotlivé prvky význam. Podobně tak layout, tedy rozložení prvků na stránce, pouze indikuje důležitost jednotlivých prvků. Připravte se na orgie šedých obdélníčků - v prototypu bohatě stačí.
02

Prototyp neobsahuje finální texty

Podobně jako vizuální kvality výsledného produktu prototyp v úvodních iteracích obvykle neobsahuje zcela kompletní a dotažené copy, čili textace. To neznamená, že všude naleznete pouze „lorem ipsum“, protože smyslem makety je naznačit i obsahový scénář, ale obvykle pouze na úrovni nadpisů.
03

Prototyp modeluje pouze typové strany a prvky

Dejme tomu, že vaše společnost poskytuje 4 služby. Pokud nejsou diametrálně odlišné, dává smysl v prototypu zpracovat pouze jednu z nich, protože ostatní služby bude možné naroubovat na tento vzor. To platí pro celý projekt – modelují se obvykle pouze typové strany, nikoliv kompletní rozsah.
04

Propracovanost podle potřeby

Prototypy se často dělí na škále propracovanosti od low-fidelity, což může být klidně skica na papíře, po high-fidelity, což může být plnokrevně nakódovaná šablona se základní funkcionalitou. Naše prototypy by se v této terminologické tahanici umístily zhruba na úrovni mid-fidelity drátěného modelu, kdy naznačujeme vše podstatné včetně interakcí, ale aby to bylo rychlé a levné, nezacházíme do zbytečných detailů.
Designer říká
Prototyp je klíčovým krokem celé analytické fáze. Stojíme v něm před řadou těžkých designových rozhodnutí, protože musíme spojit na jednom místě požadavky klienta, potřeby uživatele a přitom neustále sledovat rozpočtově rozumné technické řešení a zároveň hlídat, aby vše drželo pohromadě a dávalo smysl. Na konci je ale model, o kterém víme, že funguje a to nás těší!
Bára Staňková  /  UX designérka

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Linkedin

Facebook

Instagram

Speak English?
Speak English?
Pro milovníky formulářů
Jméno
Telefon
E-mail
A teď nám to napište
Zpráva zachycena!
Pokusíme se odpovědět co nejdříve.
Ajéje, něco zlobí a formulář ne a ne odletět. Zkuste to prosím za chvíli, nebo nám brkněte.