V první řadě potřebujeme poznat vás, váš byznys a cíle, kterých chcete dosáhnout. Potřebujeme si ujasnit, jaká jsou vaše očekávání a zda metoda uživatelského testování je pro vás vhodná.
Poté se ponoříme do dat. Provedeme analytický rozbor – projdeme heatmapy, podíváme se do analytických nástrojů, dat v BI, dat v CRM a všude tam, kde bychom získali trochu plastický obrázek a hlubší kontext.
Vše pečlivě naplánujeme, aby testování přineslo opravdu hodnotné výsledky. Cílem je odhalit skutečné problémy a získat vhled na váš web.
Testování probíhá nejčastěji formou videohovorů, pokud se jedná o standardní webové řešení, kde není nutný osobní kontakt. Tester sdílí svou obrazovku a nahlas komentuje, co provádí a proč. Díky tomu získáme detailní vhled do jeho myšlení a chování.
Výhodou testování na dálku je, že je tester ve svém domácím prostředí. Není to tak náročné na domlouvání termínů, pro testera odpadá cestování k nám do kanceláří a můžeme testovat kohokoliv a odkudkoliv.
Ovšem testujeme i naživo. V některých případech je to dokonce nezbytné. Například testování appky na nákup skipasu se nejlépe provádí pod sjezdovkou, výrobní aplikace je vhodné testovat v provozu apod.
Forma testování se vždy odvíjí od typu testovaného produktu.
Uživatelské testování pro vás nezůstane jen u videí a poznámek. Výsledky přetavíme do konkrétních výstupů, které můžete rovnou zapracovat: