play
stop
kuk

Testujte, abyste odhalili chyby a zvýšili konverze

Má to smysl. Fakt! Díky uživatelskému testování zjistíte, zda váš web vede uživatele intuitivně k cíli a zda generuje maximum konverzí. Netipujte, nehádejte – sledujte, jak váš web lidé opravdu používají!
Tak mi řekněte víc
Pane bože proč

Proč řešit uživatelské testování

1

Odhalíte přes 80 % chyb

Už při sezení s pěti reálnými uživateli objevíte problémy, které sami nevidíte. Získáte od nich přímou zpětnou vazbu: co funguje, co naopak nikoli, co mate nebo zdržuje.

2

Uvidíte, jak lidé váš web skutečně používají

Sledujete uživatele při práci s webem, slyšíte jejich komentáře a můžete se jich přímo ptát. Na rozdíl od auditu webu, procházení Google Analytics nebo nahrávek obrazovky si nedomýšlíte, proč se tak návštěvníci webu chovají, ale slyšíte odpovědi přímo od nich.

3

Sami už chyby nevidíte a přecházíte je

Když s webem strávíte desítky hodin, ztrácíte nadhled. Co vám přijde normální, může být pro nové uživatele překážkou. Testování vám vrátí objektivitu.

4

Nejrychlejší cesta ke zvýšení konverzí

Už pár testů odhalí konkrétní body, které brání uživatelům například v dokončení nákupu, poptávky nebo registrace. Výstupy můžete okamžitě využít pro optimalizaci.

5

Výborný poměr cena/výkon

Za cenu jednoho setu uživatelského testování získáte vhled do myšlení vaší cílové skupiny. Uvidíte, jak vnímají vaše produkty, služby i samotný web.
S čím vám pomůžeme

Od prototypů a beta verzí až po hotové produkty

01

Weby (B2C i B2B)

Zjistíme, zda návštěvníci rozumí vaší službě a ví, jak vás kontaktovat.
02

E-shopy

Odhalíme bariéry v nákupním procesu a pomůžeme vám zvýšit konverze.
03

Webové a mobilní aplikace

Prověříme funkčnost, srozumitelnost a použitelnost rozhraní.
04

Prototypy

Zachytíme problémy před vývojem a ušetříme vám čas i náklady.
05

Grafické návrhy

Zkontrolujeme, zda se uživatelé v grafice neztrácejí a směřují k cíli.
Expert říká
Uživatelské testování vytáhneme jako eso z rukávu v okamžiku, kdy si myslíme, že produkt potřebuje reality check. Což je velmi často.
Denisa Jakubík  /  UX konzultant
Doporučený postup
01  Kontext
02  Příprava
03  Testování
04  Vyhodnocení

Jak provádíme uživatelské testování

01

Získáváme kontext

V první řadě potřebujeme poznat vás, váš byznys a cíle, kterých chcete dosáhnout. Potřebujeme si ujasnit, jaká jsou vaše očekávání a zda metoda uživatelského testování je pro vás vhodná.

Poté se ponoříme do dat. Provedeme analytický rozbor – projdeme heatmapy, podíváme se do analytických nástrojů, dat v BI, dat v CRM a všude tam, kde bychom získali trochu plastický obrázek a hlubší kontext.

02

Důkladná příprava

Vše pečlivě naplánujeme, aby testování přineslo opravdu hodnotné výsledky. Cílem je odhalit skutečné problémy a získat vhled na váš web.

03

Online testování s uživateli

Testování probíhá nejčastěji formou videohovorů, pokud se jedná o standardní webové řešení, kde není nutný osobní kontakt. Tester sdílí svou obrazovku a nahlas komentuje, co provádí a proč. Díky tomu získáme detailní vhled do jeho myšlení a chování.

Výhodou testování na dálku je, že je tester ve svém domácím prostředí. Není to tak náročné na domlouvání termínů, pro testera odpadá cestování k nám do kanceláří a můžeme testovat kohokoliv a odkudkoliv.

Ovšem testujeme i naživo. V některých případech je to dokonce nezbytné. Například testování appky na nákup skipasu se nejlépe provádí pod sjezdovkou, výrobní aplikace je vhodné testovat v provozu apod.

Forma testování se vždy odvíjí od typu testovaného produktu.

04

Vyhodnocujeme aneb Co je výstupem uživatelského testování

Uživatelské testování pro vás nezůstane jen u videí a poznámek. Výsledky přetavíme do konkrétních výstupů, které můžete rovnou zapracovat:

Nemáte dostatečný rozpočet?

Používané technologie

Náš denní chleba

Zákazníci, kteří přešli s námi na Pimcore. Pokud i vás zaujal, ozvěte se nám.

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Behance

Linkedin

Facebook

Instagram

Linkedin

Facebook

Instagram

Speak English?
Speak English?
Pro milovníky formulářů
Jméno
Telefon
E-mail
A teď nám to napište
Zpráva zachycena!
Pokusíme se odpovědět co nejdříve.
Ajéje, něco zlobí a formulář ne a ne odletět. Zkuste to prosím za chvíli, nebo nám brkněte.